Rapport fra felten

Løverøver Holst rapporterer fra felten, treningskamp mot Holmlia 3 i går kveld:

Full pott i første test.
Etter flere uker med med gode treninger, der samtlige viser utvikling og da spesielt som lag, var det endelig tid for å måle krefter. Løvene fra Holmlia skulle ta oss i mot. Man skulle tro Løver mot Grevlinger er rått parti, men heldigvis har de ikke helt skjønt at Grevlinger er noen luringer i huler. Vi er vant til å ligge i hi. Det skal sies at det var Holmlia 3, ispeddd et par førstelagsspillere, som stod for motstanden.

Med en herlig trening med altfor mye løping i beina fra dagen før, kom vi likevel supert i gang etter en god oppvarming. 1-0, ble til 2, 3 og 4, og vi hadde full kontroll på alt. Korte fine bytter og god fokus fra alle mann. Jeg tror jammen det ble 5-0 til oss før Holmlia fikk lurt inn en bak Joachim som startet i kassa. 1. periode endte 6-1, etter tidvis glimrende spill. Den eneste utfordringen vi hadde var å holde rekkene vi hadde satt, da vi var en senter short. Når det er sagt, PerF og Kasper løste senterjobben glimrende.

Vi begynte 2. periode som 1. slapp. rett opp i 7-1, men så reduserte Holmlia og kom stadig mer med i kampen. Vi kvitterte til 8-2 før Holmlia Sportsklubb igjen reduserte. Perioden endte uavgjort 2-2 og vi var ikke helt fornøyde med den. Vi mistet litt fokus på de enkle oppgavene og byttene ble tidvis litt lengre.

3. perioden skulle vi reise kjerringa, men det viste seg at hun allerede hadde reist. Vi tok oss opp spillemssig og hadde bedre fokus, men fortsatte med litt for lange bytter og vi klarte ikke omsette de mange sjansene vi skapte. Det gjorde derimot unggutta til Holmlia, som faktisk vant siste perioden hele 3-0.

Sluttresultat 8-5 til oss i årets første test må likevel være mer enn godkjent. Det var flere som kjente på litt møre bein etter treningen dagen før. Alt i alt enn topp gjennomkjøring som bare bekrefter at vi har utviklet oss masse som lag. Mer seriøsitet og fokus samtidig som vi har det moro, og ikke minst godt oppmøte på gode treninger har tatt oss et par steg opp.

Moro med Olav, som hadde en kjempekamp med både mål og pass. Per og Kasper var duraceller på hele banen og produserte både mål og pass, kjempekamp av de to. Moro med to gode keepere i Joachim og Tobias. Ellers syntes jeg det var masse godt samspill der hele laget innvolvert. Bra bitt fra oss i Løvens hule.

Slik jeg tror det var:

0-1 Kasper (Fredrik)
0-2 Olav (Kasper)
0-3 Sondre (PerF)
0-4 Kasper (Erik)
0-5 PerF (?)
1-6 Kim (PerF)
————————
1-7 Magnus (Pontus)
2-8 Kasper (Olav)

Vi i redaksjonen ønsker herrelaget lykke til i serien.