Nok en god kamp

KI-generert bilde. (Dal-E )

Her følger rapport, direkte fra banen, fra treningskamp mot Ski på mandag. Ringreven Holst forteller om herrelagets innsats:

Ny uke, ny motstander og ny seier

Etter forrige ukes tilbakemeldinger, gjorde trenerteamet flere grep og det viktigste grepet var nok antagelig å spare beina litt på treningen dagen før kamp. Gamle legger trenger mye tid til restitiusjon … vel de yngre leggene oxo. Uansett, med mindre løping, ble det mer tid til taktisk og teknisk trening. Helt gull og det tror var med på å få så godt i gang med kampen mot Ski, i Ski, men ikke på Ski.

Første bytt i første periode, viste at vi hadde intensjoner om å holde oss til planene. Det ble ikke scoring, men det ble godt spill og ikke minst kort bytte. Dette satte virkelig standarden. 40 sekunder er helt genialt. I 3. eller 5 bytt satte Sondre inn 1-0, nydelig assistert av Maciej … eller var det Dag … nest sist på ballen var i alle fall skogsvokteren som virkelig har tatt mange steg denne sesongen. Reduseringen kom etter at vi mistet ballen i skummel sone, men Sondre ville ha med seg ledelse til pause. Nydelig i vinkelen på nærmeste stolpe.

Vi gjorde en endring i 2. periode da Lukasz tok over for undertegnede på backen. Han gjorde sine saker kanonbra. Vi begynte perioden litt mer nervøst, men tok etterhvert mer og mer over. Det ble et par mål begge veier, Sindre med en nydelig styring etter flott gjennomspill fra Kasper. Magnus ville også være med og ble flott satt opp av Pontus. De to baklengs kom igjen etter personlige feil.

I 3. periode tok Fredrik over for Maciej på vingen. Fremspilt av Lukasz satte den gamle ringreven 5-3 før han satte opp PerF til 6-3. Ski fikk en fortjent redusering etter at vi i en periode var litt vel på hæla. Vi tok oss opp igjen og kontrollerte det inn.

Alt i alt en veldig bra kamp. Bort med de personlige feilene så blir det magisk. Herlig stemning og humør i laget både før, under og etter kamp. Samtidig må innsaten berømmes. Nå kan høstferien nytes.

Forøvrig en herlig kommentar fra dagens dyktige dommer Kenneth Halvorsen:
«Fredrik, nå må du se å løpe, jeg følger med og blåser av kampen om du ikke gjør det. Da blir det intervalltrening i stedet»

Ski – Soon: 4-6(1-2,2-2,1-2)
0-1 Sondre (Maciej)
1-2 Sondre (Maciej)