Fra Helvete til himmelen og rett ned på jorda igjen

Det var dags for å sjekke ståa i laget da første seriekamp stod for døren. Råde var verter på parketten i Rådehallen. 2 rekker og 2 keepere stilte godt forberedt og klare til gi alt for Grevlingen på brystet.

1. periode viste at Råde stilte med et godt lag. Lite så vi til mangelen på spillere, som gjorde at det har fått disp til å bruke 3 spillere fra V/S på grunn av spillermangel. Det skal sies at mange av Råde sine spillere var relativt unge. Råde spilte ball i hatt med litt perplekse Grevlinger og kun en fantastisk Jocke i mål holdt oss lenge på 0-0. Råde fikk tilsutt ballen i mål, etter at et skudd forandret retning. Det ble en skikkelig helvetesstart på årets sesong. Det var tungt etter en god oppvarming, men vi holdt spillerhumøret oppe og så også guts’en. Vi skulle fortsatt bite fra oss. Vi kom mer med i matchen etter sjokkstarten de første 13 minuttene og etter et drøyt kvarter dundret Per inn 1-1 med et langskudd fra backen etter nydelig forarbeid fra skogsvoktern Maciej. Samme duo sørget for ledelse 2-1 3 minutter senere etter at Per satte opp Maciej som på «magic» vis styrte ballen i nettet. Sindre var rask med å både ta frislag og følge opp. 3-1 etter første periode var god uttelling etter fantastisk keeperspill og effektivt angrepsspill, 2. periode var vår fra ende til annen. Nå hadde vi landet og spilte som vi har gjort på treninger og treningskamper. Alle var fokuserte, vi gjorde få feil og skapte mange målsjanser. Igjen var kaptein Per frempå og serverte Sondre som stod for periodens eneste mål. Vi gjorde keeper bytte halvveis i perioden og Jan Inge fortsatte der Joachim slapp. Herlig jobb av begge keepere denne perioden oxo. Med 4-1 foran siste periode var vi på god vei opp stigen til himmelen.

Vi gikk ut i siste perioden fast bestemnt på at vi skulle roe ned, ikke stresse med den forståelsen at klokken jobbet for oss. Men vi fikk oss en skikkelig kalddusj fra start. Et frisk Råde lag reduserte allerede etter 30 sekunder. Sondre og Maciej ville ha den trygge ledelsen og økte til 5-2 3 minuttere senere og selv om Råde reduserte til 3-5 et par minutter senere, hadde vi god kontroll på kampen og økte til 6-3 når det var 8 minutter igjen å spille. Erik la en langpass på en ledig Fredrik foran kassa og ballen ble pirket inn. Vi ble litt tafatte og gjorde mange enkle feil de neste minuttene, samtidig hadde Råde ordentlig flyt på sine avslutninger og fikk et par heldige reduseringer. Med litt over to minutter igjen å spille, får Råde en to minutter, og da skal vi bare bruke PP til ri av tiden. Dessverre blir vi for hete på grøten og Råde får en overgang der de slenger avgårde et skudd fra skrått hold som på heldig vis sniker seg inn ved stolpen selv om det egentlig ikke er plass der. Vi kom oss greit ned på jorda igjen og vi klarer ikke skape noe de siste 30 sekundene dessverre, det gjør heldigvis ikke Råde heller.

Alt i alt … hva skal man si. Vi sitter igjen veldig skuffet etter å ha gitt fra oss en solid ledelse. Vi møter et godt og spillende Råde lag, bestående av 3 rekker. Vi med våre to rekker henger helt fint med tempo og vel så det gjennom hele matchen, men det blir litt mange dårlige pass og mottak på den glatte parketten. Litt skufende også at vi ikke legger større press på den veldig unge rekken til Råde, som faktisk fikk lov til å spille seg gode. Dette burde vi vunnet, men vi viser igjen at vi har tatt mange steg i riktig retning. En fin gjeng som gjerne vil fortsette utviklingen. Stor kamp av Joachim i mål, Per kaptein og Maciej som virkelig ville mye i dag.

Kampfakta:

Kampsenter